fredag 26 mars 2010

Veckans 5 bästa



1. Céleste Boursier-Mougenot at the Barbican. Var annars kommer du att få se små zebrafinkar spela gitarr?

2. I love you, Phillip Morris. Den ska jag pallra mig iväg och se här. Gå inte på de stora biograferna inne i city. Där kostar biljetterna dubbelt så mycket. Gå hit, hit eller hit istället.

3. The Chocolate Festival at Southbank. Japp, en choklad festival. Jag var där förra året men såg inte chokladen för alla människor. Gå dit tidigt om du inte vill köa hela dagen. Bör kombineras med en promenad längs Themsen. 26 - 28 Mars.

4. Sweet Nothings at the Young Vic. Kärlek, lustan och otrohet. Det låter inte så pjåkigt, va? Pjäsen håller på till den 10 April.

5. The Big Ten Inch at the Book Club. 50's jump blues mixed with ska, jive och swing. Shoreditch kan vara lite väl ungt dock så om jag känner mig själv rätt så hamnar jag nog här istället. 27 Mars.

(Picture by poorjasper)

1 kommentar: