fredag 8 januari 2010

Ack om det ändå fanns kullar i Victoria Park...










Då skulle jag svischa fram på en pulka just nu och sen skulle jag pulsa bort till Victoria Village med gummistövlarna fyllda med snö och med kinder kalla och rosigt röda.

Om jag var sugen på öl eller cider (och det inte var alltför tidigt på dagen :)) skulle jag gå till Royal Inn on the park som är en gammal pub med högt i tak och en stor uteservering på sommaren.

The Fish House som ligger ett stenkast längre bort gör grym fish & chips. Även jag som inte är ett stort fan av denna engelska husmanskost äter mer än gärna här. Det är lite lyxigare än vanligt men helt okej priser. Runt £6 (ca 65 kr) om jag inte minns fel.

Om jag istället skulle känna för att dricka te ur antika koppar och äta kakor från små vackra fat skulle jag gå till Loafing som ligger lite länge bort på Lauriston Road, precis i hörnet vid Victoria Park Road.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar