måndag 11 januari 2010

Charity Shops



Lite varstans i London finns det små affärer som kallas "charity shops". De är deras version av Myrorna men de varierar väldigt när det kommer till utbud. Myrorna är riktigt trendigt jämfört med dessa små skräpbodar (jag går alltid och suckar och stönar och dreglar när jag går till Myrorna i Stockholm och gråter också alltid en skvätt över alla fina möbler som jag inte kan få ner i resväskan).

Men det är inte bara skräp man hittar, ibland skymtar man nåt där bland allt loppbitet och alla fula damkläder från 2001 och så brister man ut i en liten glädjedans när man inser att kristallvasen på hyllen bara kostar £2 (ca 22 kr). Det hände mig en gång men tråkigt nog låg vasen tio minuter senare i miljoner små bitar på trottoaren. Det kan vara bra att kolla om påsen är hel.

Charity shops finns ju lite överallt och jag har långtifrån varit i alla (fast pinsamt många) men jag skulle rekommendera att åka till Golders Green där det finns runt fem stycken på samma gata. På West End lane i West Hampstead kryllar det också av dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar