onsdag 7 oktober 2009

Broadway market (del 1 tagning cupcakes)








Varje fredagseftermiddag sätts stånden upp på Broadway market och marknaden startar sen runt nio-tiden på lördagsmorgonen. Fastän jag går dit nästan varje lördag så tröttnar jag aldrig på den. Det finns så mycket god mat och fina grejer (och människor) att titta på. Caférna är ju öppna varje dag men svämmar över med folk på helgerna. Cafét Climpson's gör det bästa kaffet så även om man inte är något stort kaffe-fan så är det ändå värt att stå att köa där bakis en lördag. Medan man väntar kan man gå till ett av stånden bredvid och beställa en crêpe med spenat, ost och ägg eller gå till svampståndet där de gör de underbaraste svampsmörgåsarna. Surdegsbröd, stekt skogssvamp, olivolja och pecorino ost. Mmmm. Jag ska ta lite kort på dem nästa gång.

De här bilderna är från ett av mina favoritstånd. Åh cupcakes.

Broadway market ligger precis vid London Fields i Hackney. Det är bara ca 20 min promenad väg från Brick lane.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar