torsdag 29 oktober 2009

Vad skulle Ingrid ha gjort?


Idag är London ledig från skola och dator i hallen för att det trådlösa inte fungerar så att jag får sitta tryckt mot internetdosan med bara en liten sladd som skiljer oss åt. Mysigt men mörkt, för i hallen finns inga fönster.

Jag sitter och klurar lite på vem jag ska klä ut mig till på lördag. Jag vill alltid skriva Lördag nuförtiden för på engelska blir det fel om man skriver saturday i en artikel och minuspoäng av lärarna. Jag ska komma som en dead celeb och tror att det får bli Ingrid Bergman. Lite fyrtiotals kläder och frisyr och fullt av blod och en stor pratbubbla i handen där det står "play it again, Sam".

Kanske träffar jag min Humphrey Bogart där också. Jag gick med på dejtingsajt i fredags något jag börjar ångra lite nu. Jag menar jag är ju inte ens säker på att jag vill träffa nån just nu. Jag har mejlat med några killar och det har varit kul men nu vill de ses och de vet jag inte om jag vill! Jag kanske kan mejla tillbaka och säga "nää jag letar bara efter brevvänner jag". Eller så behöver jag ju aldrig mer logga in. Men det skulle kännas dumt att inte svara. Åh jag vet inte jag. Fröken Velig von Feg är jag idag.

Jag borde ju göra det för skojs skull men oj vad jobbigt man måste ha för den där Skojs skull ibland.

Bild är härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar