söndag 1 november 2009

In all the things you see


Foto: Rebecca Norris Webb
Hittat här.


Just nu är jag helt fascinerad av Christos Toleras mörka rosenträdgårdstavlor som jag såg på New Romance utställningen. Hans verk som nu finns på hemsidan är jag inte lika förtjust i. Mycket nakna kroppar och blod. Men tjejen som jag pratade med på galleriet sa att de nya tavlorna har fotograferats och bör snart vara uppe på hemsidan. Åh om jag ändå kunde få en att hänga på väggen.

Fotografiet ovan är nog ett av de finaste jag har sett. Tänk att några skitiga handdukar och en duva kan bli till nåt så vackert. Jag hittade fotografiet hos Niotillfem som skrev om sin vecka på Rebecca Norris Webb och Alex Webbs fotokurs i Marocko.

Det blev inget Halloweenfirande för mig igår. Jag orkade inte klä ut mig. Så enkelt var det. Istället gick jag hem till Bam och åt middag, pratade om spöken och kollade på Dracula.
Efter en lång period av väldigt sena nätter (tidiga mornar) känner jag mig rätt trött och avmätt. Nu vill jag ta ett glas vin med vänner, titta på film, rita och skriva. Bara ta det lugnt och inte bränna bort en miljard hjärnceller per helg (hur kul det än kan vara ibland).

Så istället för att springa runt som en galning i butiker letandes efter fejkblod och annat läskigt gick jag till Broadway market och köpte en vacker lila blomma som jag sen la i kanalen till minne av mamma. Siri kastar alltid kärleksört i havet varje år så jag tänkte att jag också ville göra nåt fint. Kanalen kanske inte är den ideala minnesplatsen, det är alltid så fullt med folk där, men har man inte ett hav så får det bli en kanal. Det kändes bra ändå och viktigt att hedra mammas minne så att hon vet att hon är oändligt saknad.

1 kommentar:

  1. Hej sötnos! Var ute i skärgården i helgen. Pratade lite med Lena från en vindpinad klippa. Så vackert med det spegelblanka havet och minnena...men ont gör det! Älskar dig!

    SvaraRadera